پیش بینی یک نماینده مجلس از زمان واردات خودرو

روح الله عباسپور درباره زمان احتمالی واردات خودرو بر اساس وعده وزیر صمت اظهار نظر کرد.

به گزارش صدای بورس,سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: بر اساس آنچه که وزارت صمت قول داده است ظرف دو هفته آینده باید واردات خودرو صورت گیرد.

روح الله عباسپور با اشاره به آخرین وضعیت اجرای قانون ساماندهی صنعت خودرو در حوزه واردات گفت : قطعا بر اساس قانون مصوب مجلس باید تا پایان امسال تا سقف یک میلیارد یورو خودرو وارد شود. مجلس در بودجه سال ۱۴۰۱ دولت را مکلف به واردات خودرو کرده است.

پیش تر وزیر صمت از تعیین تکلیف شرکت های واردکننده خودرو تا پایان مهرماه خبر داده بود. آن طور که فاطمی امین گفت واردات خودرو بعد از مشخص شدن شرکت های واردکننده در دستورکار قرار خواهد گرفت.بعد از سخنان سکاندار صمت، رییس مجلس طی نامه ای به رییس جمهوری برخی ایرادها را به بندهای آیین نامه تهیه شده در ارتباط واردات خودرو وارد کرد. محمد باقر قالیباف در نامه خود ابراهیم رییسی خواستار اصلاح ایرادهای مورد اشاره در نامه شد.

بلافاصله بعد از این نامه سخنگوی وزارت صمت به آن واکنش نشان داد. امید قالیباف معتقد بود ایرادهای وارد شده آیین نامه ورود خودرو را ملغی نمی کند و وزارت صمت به سرعت ایرادهای یاد شده را رفع و نتیجه را به اطلاع نمایندگان مجلس خواهد رساند.

سخنگوی کمیسیون صنایع تاکید کرد آئین نامه واردات خودرو باید در چارچوب قانون مصوب مجلس دنبال شود.با توجه به ایرادهای یاد شده و اجبار وزارت صمت برای رفع آنها بعید است سیاست گذار خودرویی بتواند به قول خود در ارتباط با از سرگیری واردات خودرو طی دو هفته آینده عمل کند.فراموش نکنیم برخی از کارشناسان معتقدند در عمل وارداتی اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش ایسنا، آیین نامه اجرایی تهیه شده توسط صمت خود اصلی ترین دست انداز در مسیر ورود خودرو به کشور است زیرا واردات خودرو را به مسائلی مانند تولید و داخلی سازی قطعات گره زده که اساسا با روح واردات خودرو به عنوان یک تجارت در تضاد جدی است. در کنار مساله مورد اشاره برخی دیگر از کارشناسان به چالش ارزی و همچنین نهایی نشدن توافق نامه احیای برجام به عنوان دو مساله ای که می تواند همچنان قفل را به در ورود خودرو به کشور نگهدار دارد، اشاره می کنند.

کد خبر 460991

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • اعلام آمادگی بیش از ۱۰ شرکت برای واردات خودرو

    اعلام آمادگی بیش از ۱۰ شرکت برای واردات خودرو

    ایلنا نوشت:مدیر کل دفتر صنایع خودرو خاطر نشان کرد: قیمت خودرو از ابتدای سال تاکنون کمترین نوسان قیمتی را تجربه کرده است و شاهد افزایش یکباره قیمت خودرو نبودیم این در حالیست که انتظارهای تورمی در ابتدای سال بیشتر از این نرخ بود؛ ما توانستیم بازار خودرو را با افزایش عرضه کنترل کنیم.

  • فعلا واردات خودرونداریم

    فعلا واردات خودرونداریم

    بنا به گفته دبیرکل انجمن واردکنندگان خودرو واردات خودرو به این زودی محقق نمی‌شود و حداقل چند سال زمان نیاز دارد، اما این در حالی است که یکی از نمایندگان مجلس چندی پیش ادعا کرده بود که به استناد اظهارنظر وزیر صمت تا چند هفته آینده خودروهای وارداتی به ایران می‌آیند. حال باید دید این یک بام و دو هوای واردات خودرو از کجا نشات می‌گیرد.

  • پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

    پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

    خریداران و فروشندگان در بازار خودرو منتظر نتیجه قطعی مذاکرات برجام هستند. به همین دلیل رکود بازار همچنان به صفر نرسیده و سطح معاملات خودرو پایین است.

  • افزایش ۴ میلیونی قیمت پژو ۲۰۶/نمودار

    افزایش ۴ میلیونی قیمت پژو ۲۰۶/نمودار

    رکود بازار خودرو در کنار افزایش جزئی قیمت ها ادامه دارد. درحالی به گفته بسیاری از فعالان بازار حجم معاملات به صفر رسیده که برخی از مدل خودروها همچنان شاهد تغییر قیمت هستند. فعالان بازار خودرو دلیل این تغییرات را معاملات انگشت شمار بازار خودرو می دانند و تغییر قیمت ها را به هیچ عنوان نشانه شکست رکود چند ماهه بازار نمی دانند. امروز هم نوبت افزایش قیمت به پژو ۲۰۶ رسید. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با ۴ میلیون افزایش به ۳۰۹ میلیون تومان رسید و قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هم با همین میزان افزایش ۳۷۴ میلیون تومانی شد.

  • طرح استیضاح «فاطمی امین» اعلام وصول شد

    طرح استیضاح «فاطمی امین» اعلام وصول شد

    نیکزاد، عضو هیات رئیسه مجلس طرح استیضاح فاطمی امین وزیر صمت را اعلام وصول کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =